Τσιούππης – Tsiouppis

Αλέν Ντελόν: Ένα μοναχικό θηρίο

Αλέν Ντελόν: Ένα μοναχικό θηρίο

Στο τέλος της ζωής του ο 89χρονος Αλέν Ντελόν ζούσε στην κατοικία που είχε αγοράσει στα 70s στο Ντουσί της Γαλλίας όπως κάθε ηλικιωμένος: παρέα με τις αναμνήσεις του. «Εχει τους σκύλους του μαζί του. Και στον τοίχο έχει κρεμασμένες φωτογραφίες που τον δείχνουν νέο να συνομιλεί με τον αρκετά μεγαλύτερό του Ζαν Γκαμπέν.

«Ο Τυχοδιώκτης του Μόντε Κάρλο» (1964)

Εχει τις αγαπημένες του ερωμένες, τη Ρόμι Σνάιντερ, τη Μιρέιγ Νταρκ, τη Ναταλί (σ.σ.: η Ναταλί Ντελόν υπήρξε η μοναδική σύζυγος του Αλέν και μητέρα του Αντονι Ντελόν). Δεν έχει εμάς, τα παιδιά του. Αλλά το υπόλοιπο παρελθόν του», περιγράφει η αγαπημένη κόρη του Αλέν Ντελόν, Ανούσκα, στο ντοκιμαντέρ «Alain Delon-La Solitude D’Un Fauve» που γύρισε ο σκηνοθέτης και δημοσιογράφος Λοράν Αλέν-Καρόν και παρουσίασε ο σταρ της γαλλικής τηλεόρασης Λοράν Ντελαούς.

Το biopic χρειάστηκε πάνω από έναν χρόνο για να ολοκληρωθεί, προβλήθηκε για πρώτη φορά στη γαλλική τηλεόραση το 2019 -που σημαίνει ότι ο Ντελόν είδε την κόρη και τους πιο σημαντικούς ανθρώπους της επαγγελματικής ζωής του να μιλάνε για εκείνον στην κάμερα- και επαναπροβλήθηκε με τεράστια επιτυχία αυτό το διάστημα με αφορμή τον θάνατο του μεγάλου ηθοποιού στις 18 Αυγούστου.

Με τη σύζυγό του Ναταλί και τον γιο τους Αντονι (1965)

Ο θυελλώδης έρωτας με τη Σνάιντερ ξεκίνησε στα γυρίσματα του «Christine» (1958)

Στο υπνοδωμάτιό του υπήρχαν κι άλλες φωτογραφίες κρεμασμένες στον τοίχο. Μία από αυτές τον έδειχνε μωρό με τη μητέρα του να τον μπανιαρίζει μέσα σε μια τσίγκινη λεκάνη. Στο κομοδίνο του άφηνε πάντα τον σταυρό που εκείνη του είχε χαρίσει, κι αυτό ήταν το μόνο αντικείμενο που κρατούσε πάντα μαζί του σαν φυλαχτό. Τα παιδικά του χρόνια, παρότι δύσκολα, ήταν το καταφύγιό του. Το ντοκιμαντέρ μας δείχνει αυτές τις κορνίζες στο σπίτι του, όπως και την αίθουσα όπου ο Ντελόν συνήθιζε να βλέπει τις παλιές ταινίες του από πομπίνες και φύλαγε τα κοστούμια των ρόλων που είχε ενσαρκώσει. Πότε-πότε τα ξαναφορούσε, ίσως για να τους ξαναζήσει.

«Το σκεπτικό ήταν να προσπαθήσουμε να συνθέσουμε το πορτρέτο ενός εμβληματικού προσώπου του παγκόσμιου κινηματογράφου, του ηθοποιού που γύρισε 90 ταινίες, συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες και είχε τους σπουδαιότερους συμπρωταγωνιστές. Ηθελα να κατανοήσω τον άνθρωπο πίσω από την εικόνα του.

Αντονι και Αλέν Ντελόν (1988)

Ηταν ένα στοίχημα», λέει ο Λοράν Αλέν-Καρόν. «Καθώς δεν μπορούσαμε να μιλήσουμε για τα πάντα, έπρεπε να κάνουμε επιλογές, να φτιάξουμε σεκάνς που θα συνδέονταν όλες με ένα κοινό νήμα, αυτό του πεπρωμένου του, μιας ζωής που δεν μοιάζει με καμία άλλη. Επρεπε να ψάξουμε για μάρτυρες αλλά και για εικόνες που δεν είχαμε δει ποτέ. Δεν ήθελα να παρουσιάσω μια ακόμη αγιογραφία, αλλά να προσπαθήσω να πλησιάσω όσο το δυνατόν περισσότερο τον άνθρωπο, ακόμη κι αν αυτό σήμαινε να φτιάξω ένα φιλμ κατ’ εικόνα του, δηλαδή βαθιά νοσταλγικό και μελαγχολικό, έως και σκοτεινό».

Η εμπειρία που σημάδεψε τον Γάλλο πρωταγωνιστή του κινηματογράφου ήταν ο πόλεμος της Ινδοκίνας (Βιετνάμ), όπου τον έστειλαν από τη βάση του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού στην Τουλόν ως τιμωρία για την κλοπή στρατιωτικού υλικού που είχε διαπράξει. Επιστρέφοντας στο Παρίσι, ο Ντελόν εγκαθίσταται στην Πιγκάλ. Πιάνει διάφορες δουλειές για να βιοποριστεί, όπως σερβιτόρος σε καφέ.

O Ντελόν απέκτησε τον Αλέν Φαμπιέν (και την Ανούσκα) με το πρώην μοντέλο και τώρα τηλεοπτική παρουσιάστρια Ροζαλί βαν Μπρέμεν

Ωσπου μια μέρα, ακολουθώντας έναν φίλο του, ανακαλύπτει μια περιοχή της οποίας αγνοούσε την ύπαρξη: το κοσμοπολίτικο Σεν Ζερμέν ντε Πρε. Δεν άργησε να το κάνει στέκι του. Εκεί γνώρισε και άρχισε να κάνει παρέα με τους διάσημους του γαλλικού σινεμά της εποχής των Trente Glorieuses (σ.σ.: η 30ετής περίοδος οικονομικής ανάπτυξης μετά τον Β΄ Π.Π.), όπως οι Ζαν Ροσφόρ, Ζαν-Πιερ Μαριέλμ, Ζαν Μπελμοντό. Η συνέχεια είναι γνωστή.

Στη διάρκεια των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ, ο Αλέν-Καρόν ανακάλυψε ότι ο Ντελόν «είναι ένας άνθρωπος βαθιά νοσταλγικός για ένα παρελθόν που έχει ζήσει και τον έχει μυθοποιήσει. Λουτσίνο Βισκόντι, Ρόμι Σνάιντερ, Ρενέ Κλεμάν, Ζαν Γκαμπέν – όλοι όσοι σήμαιναν κάτι γι’ αυτόν είχαν τη φωτογραφία τους σε έναν από τους διαδρόμους του σπιτιού του στο Ντουσί, το οποίο είχε μετατρέψει σε ένα είδος μαυσωλείου».

Με την κόρη του Ανούσκα (2008), η οποία αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές του Ντελόν στο γαλλικό biopic

Οσο για την περιβόητη μοναχικότητά του: «Τόσο η ομορφιά όσο και η φήμη απομονώνουν. Ομως, η μοναξιά ήταν επίσης μια επιλογή του. Ο Ντελόν παρέμεινε πιστός στο παιδί που υπήρξε, ένα παιδί που σημαδεύτηκε από αυτό που ο ίδιος περιέγραψε ως ”εγκατάλειψη” από τους γονείς του, οι οποίοι χώρισαν στα 4 του.

Ηταν ένα τραυματικό γεγονός για τον Ντελόν, που βρέθηκε ξαφνικά να τον παρατάνε από δω κι από κει». «Παραδόξως, παρόλο που υπέφερε, διατήρησε αυτή τη μοναξιά στη ζωή του», επισημαίνει στο ντοκιμαντέρ η κόρη του Aνούσκα. «Του αρέσει να μένει μόνος με τα σκυλιά του τυλιγμένος στο μυστήριο του παρελθόντος, ίσως αναπαράγοντας ξανά και ξανά στο μυαλό του τις ταινίες της ζωής του».

Πρώτη ερωτική κατάκτηση του Ντελόν, η ηθοποιός Μπριζίτ Ομπέρ. «Με τράβηξε το βλέμμα του. Γιατί έχει ένα μάτι εκπληκτικό», περιγράφει η ίδια το ξεκίνημα της σχέσης τους. «Δεν είχαμε καθόλου την ίδια νοοτροπία. Οι φίλοι του ήταν αλιτήριοι και εκείνου του άρεσε να ξεπερνάει κάθε είδους όριο μαζί τους». «Δεν με νοιάζει τι λες, εγώ θα πετύχω με οποιονδήποτε τρόπο!», αντιδρούσε ο Ντελόν στις ενστάσεις της Ομπέρ για τη ζωή που έκανε. Μέχρι που εκείνη του απάντησε: «Αφού θα είναι με οποιονδήποτε τρόπο, τότε πάρε δρόμο!».

Μπριζίτ Ομπέρ


Στο ίδιο ντοκιμαντέρ εμφανίζεται και ο Πιερ Γκασπάρ-Ουί, ο σκηνοθέτης της ταινίας «Christine» (1958), στα γυρίσματα της οποίας γεννήθηκε ο θυελλώδης έρωτας του ανυπέρβλητου γόη με την εύθραυστη Ρόμι Σνάιντερ. «Βρισκόμασταν σε ένα πάρκο της Βιέννης για τη σκηνή ενός φιλιού. Ε, ήταν κάτι παραπάνω από ένα κινηματογραφικό φιλί τελικά», αποκαλύπτει ο ηλικιωμένος πλέον δημιουργός και ο Αλέν-Καρόν σχολιάζει σχετικά: «Ο Πιερ Γκασπάρ-Ουί ήταν ο πιο δύσκολος ”αυτόπτης μάρτυρας” σε αυτό το ντοκιμαντέρ.

Ηταν υπέροχο όμως που καταφέραμε να ταξιδέψουμε μαζί του στα παρασκήνια μιας μεγαλειώδους ταινίας και μιας φοβερής ερωτικής ιστορίας. Οταν του τηλεφώνησα για να τον πείσω να μου δώσει τη συνέντευξη, θεωρούσε ότι δεν είχε κάποιο νόημα να μιλήσουμε για όλα αυτά. Χρειάστηκε να επιμείνω, αλλά δεν το μετάνιωσα, η μαρτυρία του είναι ανεκτίμητη. Δυστυχώς, ο ίδιος πέθανε λίγο πριν από την πρώτη προβολή του biopic».

Με τον μέντορά του Βισκόντι στα γυρίσματα του «Γατόπαρδου» (1963)


Κάποτε ο Ντελόν είχε δώσει τον δικό του ορισμό της φιλίας: «Φίλος είναι κάποιος στον οποίο μπορείς να τηλεφωνήσεις στις τρεις το πρωί για να του πεις ότι μόλις διέπραξες ένα έγκλημα και το μόνο που θα σε ρωτήσει είναι ”πού είναι το πτώμα;”».

Υπάρχει κάποια δόση αλήθειας σε αυτή τη φράση του; «Αυτό που ίσως να τονίζει εδώ είναι η σημασία των πανάρχαιων αξιών, όπως η πίστη στη φιλία, η τήρηση του λόγου και ο νόμος της σιωπής», εξηγεί ο Αλέν-Καρόν. «Αυτές τις αξίες αναζητούσε σε όλη του τη ζωή μέσα από διάφορες πατρικές φιγούρες, όπως αυτές του υπόκοσμου στην Τουλόν και αργότερα στο Παρίσι, όπως οι ”πατέρες” του στον κινηματογράφο -Βισκόντι, Κλεμάν, Mελβίλ- ή οι συνάδελφοί του ηθοποιοί με επικεφαλής τον Γκαμπέν».

Ο δημιουργός του «Alain Delon – La Solitude D’Un Fauve» Λοράν Αλέν-Καρόν δεν θέλησε να παρουσιάσει μια αγιογραφία, αλλά να φωτίσει τον άνθρωπο πίσω από τον σταρ


Στις 3 Οκτωβρίου του 1968 δύο αστυνομικοί διακόπτουν τα γυρίσματα του «La Piscine» για να ανακρίνουν τον Αλέν Ντελόν: «Ανακαλύψαμε στα σκουπίδια της περιοχής Ιβελίν ένα πτώμα τυλιγμένο σε πλαστικό. Επρόκειτο για τη σορό του Στεφάν Μάρκοβιτς, σωματοφύλακα του Ντελόν. Στη συνέχεια βρέθηκε ένα γράμμα του δολοφονημένου, ο οποίος κατηγορούσε τον Ντελόν και τον φίλο του Φρανσουά Μαρκάντονι.

Το κίνητρο; Η σχέση που φημολογείται ότι είχε η Ναταλί Ντελόν με τον Στεφάν», αναφέρει ο επιθεωρητής της Αστυνομίας στο ντοκιμαντέρ. Μετά από χρόνια ερευνών, ο θρύλος του γαλλικού σινεμά αθωώθηκε, όμως η υπόστασή του μπήκε κάτω από τη βαριά σκιά ενός φόνου, η οποία βάρυνε ακόμα περισσότερο με τα χρόνια: οι προβληματικές σχέσεις με τα παιδιά του -κυρίως τα δύο αγόρια-, οι ακραίες πολιτικές πεποιθήσεις του, ακόμα και η τελευταία του επιθυμία να θανατωθούν και να θαφτούν οι σκύλοι του μαζί του στην τελευταία του κατοικία στο Ντουσί. Αναπαύσου εν ειρήνη, Αλέν.

Ειδήσεις σήμερα:


Το έγκλημα που συγκλόνισε τα Τρίκαλα: Σκότωσε σύζυγο, μητέρα, πατέρα και άλλους 5 συγγενείς – Γλίτωσαν μόνο τα παιδιά του

Νέο βίντεο με τη γυναίκα που μίλησε για τους μετανάστες στην Τήλο – «Άντε μη σου δώσω μια και πας στη θάλασσα» της λέει η δήμαρχος

Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: Ποιοι συνταξιούχοι θα πάρουν αυξήσεις και επιδόματα στο τέλος του χρόνου – Τα μέτρα για την στήριξη της οικογένειας και των ανέργων

Exit mobile version