Ο Στέφανος Μακρής αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την ήττα του Παναθηναϊκού AKTOR από την Παρτίζαν. Η άμυνα των Σέρβων που βραχυκύκλωσε τους “πράσινους”, οι 38 πόντοι των Σέρβων στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα της επίθεσης και το φινάλε της 2ης περιόδου που άλλαξε τα δεδομένα.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR δεν τα κατάφερε στο Βελιγράδι κόντρα στην Παρτίζαν, γνωρίζοντας την ήττα με 91-73, πραγματοποιώντας την χειρότερη εμφάνισή του στην EuroLeague επί εποχής Εργκίν Αταμάν.
Το SPORT24 αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την ήττα του “τριφυλλιού”.
Η Παρτίζαν και ο Τζόουνς διέλυσαν την άμυνα του Παναθηναϊκού AKTOR στο transition στο πρώτο μέρος
Ο Παναθηναϊκός AKTOR δεν πατάει καλά, έχοντας μεταξύ άλλων μία διαχρονική αδυναμία, που υπάρχει από πέρυσι: Οι “πράσινοι” είναι εδώ και μία διετία η ομάδα που δέχεται τους περισσότερους πόντους σε κατάσταση transition (αιφνιδιασμού) στην EuroLeague (φέτος δέχεται 9.29 ανά αγώνα, με την δεύτερη Αρμάνι να δέχεται 8.08). Η Παρτίζαν σαφώς και το γνώριζε αυτό. Και φρόντισε – κυρίως – στο πρώτο μέρος να εκθέσει ανεπανόρθωτα τους “πράσινους’.
Οι Σέρβοι έκαναν επίθεση σε πρώτο χρόνο σε όλο το πρώτο μέρος, ακόμα κι έπειτα από καλάθι που δέχονταν. Εκδήλωναν γρήγορες επιθέσεις. Αποτέλεσμα; Σύμφωνα με το Hudl Instat, η Παρτίζαν σημείωσε 29 πόντους από τους 44 πόντους της στο πρώτο μέρος στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα των επιθέσεών της! Αυτό το νούμερο δεν είναι απλώς απίθανο, είναι αδιανόητο.
Η Παρτίζαν εκδήλωσε συνολικά 32 επιθέσεις στο πρώτο μέρος (σε δύο εξ αυτών κέρδισε βολές). Στις 15 από αυτές (παρά μία τις μισές δηλαδή) πήρε σουτ στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα της επίθεσης. Το πόσο στοχευμένο ήταν αυτό φαίνεται από ένα άλλο νούμερο: Στα προηγούμενα 13 παιχνίδια της στην EuroLeague, η Παρτίζαν εκδήλωνε κατά μέσο όρο 15 επιθέσεις ανά αγώνα στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα. Κόντρα στους “πράσινους” είχε πιάσει αυτό το νούμερο στο ημίχρονο.
Μπροστάρης σε όλο αυτό ήταν ο Κάρλικ Τζόουνς (18 πόντοι και 4 ασίστ, που έδωσαν άλλους 8 πόντους). Ο Αμερικανός γκαρντ σημείωσε 10 πόντους στο πρώτο μέρος (όλους στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα των επιθέσεων) και μοίρασε τρεις ασίστ στο ίδιο διάστημα (οι δύο εξ αυτών στο transition), που έδωσαν άλλους 5 πόντους.
*Με κυκλάκι τα εύστοχα σουτ, με “x” τα άστοχα
Ο Τζόουνς ήταν σε… attack mode από την αρχή, κάτι που φαίνεται και σε αυτή την φάση, που λίγο-πολύ περιγράφει τι έγινε στο ξεκίνημα του αγώνα:
Ο Τζόουνς κατεβάζει την μπάλα, με τους Μάικ και Κοπρίβιτσα να τον περιμένουν στο κέντρο, στήνοντας σκριν.
PRINTSCREEN
Ο Τζόουνς παίρνει το πρώτο σκριν και συνειδητοποιεί ότι τρεις παίκτες του Παναθηναϊκού AKTOR (Γκραντ, Λεσόρ, Χουάντσο) απλώς τον παρακολουθούν, αποφασίζοντας να πάει μέχρι μέσα
PRINTSCREEN
Ο Τζόουνς τελειώνει την φάση.
PRINTSCREEN
Η Παρτίζαν επιτέθηκε στην πρώτη γραμμή άμυνας του Παναθηναϊκού AKTOR όλο το βράδυ. Σύμφωνα με το Hudl Instat, οι Σέρβοι σημείωσαν συνολικά 38 πόντους στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα των επιθέσεών τους. Αυτό αντιπροσωπεύει το 41% των πόντων της.
Το ξέσπασμα του Μαρίνκοβιτς και η άμυνα της 3ης περιόδου που αιχμαλώτισε τους “πράσινους”
Είναι αλήθεια βέβαια ότι παρά την άσχημη εικόνα της άμυνάς του, ο Παναθηναϊκός AKTOR έμενε μέσα στο ματς χάρη στην επίθεσή του – και κυρίως τις εμπνεύσεις του Κώστα Σλούκα. Τότε όμως ήταν που εμφανίστηκε ο Βάνια Μαρίνκοβιτς στο προσκήνιο. Ο Σέρβος γκαρντ/φόργουορντ βρήκε χώρους και σημειώνοντας σε τρία σερί τρίποντα βοήθησε την Παρτίζαν να τρέξει σερί 11-0 και να ξεφύγει με 44-37. Ήταν όμως η συνέχεια του αγώνα που άλλαξε τα δεδομένα.
Στην τρίτη περίοδο ο Ζέλικο Ομπράντοβιτς χαμήλωσε το σχήμα. Άφησε στον πάγκο τον κορυφαίος της ομάδας του μέχρι τότε (Κάρλικ Τζόουνς) και έριξε στο παρκέ τους Ουάσινγκτον, Μπράουν, Μαρίνκοβιτς, Μπόνγκα και Ταϊρίκ Τζόουνς. Αυτή η πεντάδα έκρινε και το ματς.
Με τον Μπόνγκα σε θέση 4, η Παρτίζαν απέκτησε ακόμα περισσότερη ταχύτητα. Έκλεισε τους διαδρόμους. Οι αμυντικές τις περιστροφές ήταν άρτιες. Εγκλώβισαν ακόμα περισσότερο τον Παναθηναϊκό AKTOR, που έχοντας – με εξαίρεση τον Σλούκα – όλους τους γκαρντ του σε κακή βραδιά (εκτελεστικά και δημιουργικά), εγκλωβίστηκε.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR, μία ομάδα που παίρνει 13 επιθέσεις ανά αγώνα σε κατάσταση Pick and Roll στην EuroLeague και 13 σουτ σε κατάσταση Catch and Shoot (σουτ από στάση), πήρε μόλις 9 σουτ σε κατάσταση Pick and Roll (για 4 πόντους) και 19 σουτ σε Catch and Shoot (για 19 πόντους). Οι “πράσινοι” είχαν βγει από την άνεσή τους και στις δύο πλευρές του παρκέ. Το ματς είχε κριθεί.
Δεν είναι ήττα εκτός προγράμματος, αλλά οι “πράσινοι” δεν πατάνε καλά
Πρέπει να ξεκαθαριστεί κάτι: Η ήττα στο Βελιγράδι από την Παρτίζαν δεν είναι εκτός προγράμματος για καμία ομάδα στην EuroLeague. Ο προβληματισμός, που είναι λογικό να υπάρχει στους “πράσινους”, δεν αφορά το συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Αφορά την εικόνα της ομάδας, που είναι προβληματική εδώ και περίπου ένα μήνα (από την ήττα από τον Ολυμπιακό στο ΟΑΚΑ κι έπειτα δηλαδή), με το “τριφύλλι” να μετράει τρεις δύσκολες νίκες (κόντρα στην ουραγό Βίρτους, την 16η Μακάμπι και την χτυπημένη από τραυματισμούς Μπαρτσελόνα) και τρεις ήττες από καλές ομάδες (Παρτίζαν, Ζάλγκιρις εκτός και Μονακό εντός) με παθητικό 86.5 πόντους ανά αγώνα.
Οι “πράσινοι” ψάχνονται. Η άμυνά τους έχει πολλά προβλήματα. Τα σχήματα με τρία γκαρντ (οποιουσδήποτε τρεις εκ των Σλούκα, Ναν, Μπράουν, Γκραντ) δεν ρολάρουν καλά ακόμα, βγάζοντας τις αμυντικές τους αδυναμίες. Ο Οσμάν και ο Γιούρτσεβεν δεν έχουν προσφέρει τα αναμενόμενα μέχρι στιγμής, δείχνοντας προβλήματα προσαρμογής. Ο Μπράουν έχει σκαμπανεβάσματα και δείχνει να έχει μπερδέψει τους υπόλοιπους γκαρντ. Η απουσία του Γκριγκόνις αποδείχθηκε πιο σημαντική από ότι φαινόταν στην αρχή. Ο Λεσόρ εξακολουθεί να παλεύει μόνος του στο 5, δείχνοντας ίσως για πρώτη φορά πραγματικά κουρασμένος.
Είναι αλήθεια ότι ενώ ο Παναθηναϊκός AKTOR έχει χάσει έδαφος, δεν έχει ξεμείνει από χρόνο. Οι άμεσοι ανταγωνιστές του δεν τρομάζουν. Οι “πράσινοι” έχουν κάθε λόγο να πιστεύουν πως όταν έρθει η ώρα των playoffs, σε σειρά αγώνων δεν θα φοβηθούν κανέναν. Το ημερολόγιο ωστοσο δείχνει 6 Δεκεμβρίου και το “τριφύλλι” ακόμα δεν πατάει καλά. Συχνά, βέβαια, για να γυρίσει ο διακόπτης χρειάζονται απλώς μία, δύο καλές νίκες. Καλό όμως θα είναι αυτές οι νίκες να έρθουν σύντομα, για να επέλθει και ηρεμία.